K. Piter / M. S. A. Abdelaziz

Moda lat 2020-tych stanowi odejście od mody lat 2010-tych i charakteryzuje się nostalgią za starszą estetyką. Zostały one w dużej mierze zainspirowane stylami z późnych lat 90-tych do połowy 2000 roku, lat 80-tych, 60-tych i 50-tych. Wczesne i środkowe lata 2020 były napędzane przez mikrotrendy, influencerów mediów społecznościowych i niszowe społeczności internetowe, które przekształciły estetykę internetową w dominujących twórców gustów muzycznych i modowych. Na początku dekady kilka publikacji zwróciło uwagę na skrócone trendy, niszowe odrodzenia i cykle nostalgii w modzie 2020. Moda została również ukształtowana przez pandemię COVID-19, która miała duży wpływ na branżę modową i doprowadziła do zmiany trendów detalicznych i konsumenckich.
W latach 2020. wiele firm, w tym obecni giganci szybkiej mody, tacy jak Shein i Temu, wykorzystywało platformy mediów społecznościowych, takie jak TikTok i Instagram, jako narzędzie marketingowe. Strategie marketingowe z udziałem osób trzecich, w szczególności influencerów i celebrytów, stały się ważną taktyką. Platformy handlu elektronicznego, które promują małe firmy, takie jak Depop i Etsy, rozwinęły się, oferując odzież vintage, domowej roboty lub odsprzedawaną przez indywidualnych sprzedawców. Thrifting również zyskał na popularności, ponieważ koncentruje się na znajdowaniu wartościowych ubrań w rozsądnej cenie.
Źródło: Wikipedia.org