Poker 6+ nowa gra karciana w Betgames STS
Betgames to usługa w ofercie polskiego bukmachera STS, która pozwala na typowanie wyników rozgrywanych na żywo symulacji gier karcianych. Obserwujemy w niej ich transmisje, typując wyniki każdej z rund, na które zostało podzielone rozdanie.

Jedną z najnowszych gier w obrębie usługi Betgames jest Poker 6+, stanowiący odmianę standardowego pokera, w Betgames rozgrywanego na zasadach Texas Hold'em. W tym wpisie przedstawimy wszystko to, co trzeba wiedzieć na jego temat i co jest istotne przy jego obstawianiu.
Czym jest Poker 6+ i czym różni się od standardowego pokera?
Poker 6+ jest jedną z odmian klasycznego pokera, która jednocześnie stanowi wariację bardzo bliską tej najpopularniejszej - wyżej wspomnianemu Texas Hold'em. Ma ona na celu uczynienie rozgrywki bardziej dynamiczną i atrakcyjną, również z perspektywy typującego. Poker 6+ swoje zalążki miał w Azji, a w mgnieniu oka przeniósł się na cały świat, w tym również i do Europy. STS na swojej stronie www.sts.pl jest pierwszym bukmacherem, który pozwala na jego obstawianie.
Poker 6+ na tle bardziej popularnych odmian tej gry karcianej wyróżnia się przede wszystkim:
- Mniejszą talią, która liczy zaledwie 36 kart (w standardzie używało się pełnej talii, a zatem takiej składającej się z 52 kart). Zawiera w sobie wyłącznie karty od 6 w górę (stąd też "6+" w nazwie tej odmiany).
- Innym rozkładem mocy układów, na który największy wpływ ma właśnie mniejsza liczba kart. Listę układów prezentujemy w dalszej części tego poradnika.
- Większą dynamiką gry, w której częściej występują wysokie układy.
- Nieco zmienionymi zasadami, które rozwijamy w dalszej części poradnika.
Zasady typowania Pokera 6+ w Betgames STS
W rozdaniu w Pokerze 6+ udział bierze krupier oraz gracz, przy czym tylko karty tego ostatniego są stale widoczne. Jedno rozdanie podzielone jest na pięć faz obstawiania. Pierwsza zakłada typowanie jeszcze przed wykonaniem jakichkolwiek akcji na stole, w momencie, kiedy krupier tasuje karty. Typujący mają wtedy 30 sekund na obstawianie, przy czym zakłady tutaj nie mają wpływu na typowanie pokera w kolejnych rundach. Po każdej tych następnych można obstawiać. Owe rundy prezentują się następująco:
- Krupier rozdaje dwie karty odkryte graczowi oraz dwie karty zakryte sobie. Mamy 10 sekund na postawienie.
- Krupier umieszcza trzy pierwsze karty wspólne na środku stołu. To tak zwany flop. Po raz kolejny możemy obstawiać przez 10 sekund.
- Krupier dokłada czwartą kartę wspólną. To tak zwany turn - mamy 15 sekund na obstawianie po tej rundzie.
- Krupier dokłada piątą i ostatnią kartę wspólną. Zwie się to riverem, a po tej rundzie mamy 20 sekund na obstawianie.
Na końcu rozdania krupier odkrywa swoje dwie karty - następuje porównanie układów, które zostały ułożone oraz ostateczne rozwiązanie wszystkich złożonych zakładów. Wygrywa ten gracz, który będzie dysponował lepszym układem.
Typując możemy wskazać, kto naszym zdaniem wyjdzie zwycięsko z rozdania - możemy postawić na gracza, krupiera, albo też wynik remisowy, tutaj dość częsty (przez mniejszą ilość kart). Możemy też postawić na wygraną któregoś z układów - wtedy nie będzie miało znaczenia to, który z uczestników rozgrywki ułoży tenże układ.
Układy w Poker 6+ w grze karcianej Betgames
Poniżej przedstawiamy wszystkie możliwe układy w Poker 6+ w STS Betgames. Każdy jest tworzony z dwóch kart gracza i trzech wspólnych. Uporządkowaliśmy je od najmocniejszego do najsłabszego.
1. Poker królewski
Najlepszy układ w grze, w dodatku możliwy do uzyskania wyłącznie jedną kombinacją. Karty w nim są ułożone według kolejności, są w tym samym kolorze, a układ kończy as.
Przykład: 10, walet, królowa, król, as (wszystkie karo).
2. Poker
Układ do złudzenia przypominający poprzedni - z tym, że nie kończy go as.
Przykład: 6, 7, 8, 9, 10 (wszystkie karo).
3. Kareta
W układzie tym mamy do czynienia z czterema kartami o tej samej wartości (oczywiście nie o tym samym kolorze).
Przykład: cztery dziesiątki (karo, trefl, pik i kier), siódemka karo.
4. Kolor
W układzie tym występuje pięć kart o tym samym kolorze, ale różnej kolejności.
Przykład: król karo, siódemka karo, dziewiątka karo, dziesiątka karo, walet karo.
5. Full
W fullu mamy do czynienia z jedną trójką i jedną parą.
Przykład: trzy królowe (karo, pik i trefl) i dwie dziewiątki (karo i trefl).
6. Trójka
W tym układzie występują trzy karty o tej samej wartości - jeżeli dwaj gracze mają trójkę, wygra ten z trójką o większej wartości. Jeśli i ta jest taka sama, wygrywa strona z większą czwartą i/lub piątą kartą.
Przykład: trzy królowe (pik, karo i trefl), dziesiątka pik, szóstka karo.
7. Strit
W tym układzie mamy do czynienia z pięcioma kolejnymi kartami w różnych kolorach. Uwaga! As może być dolnym i górnym końcem strita.
Przykład: as kier (dowolny początek strita), szóstka karo, siódemka trefl, ósemka pik, dziewiątka pik.
8. Dwie pary
W układzie tym mamy do czynienia z dwiema parami. Dwie karty są tej samej wartości oraz dwie inne są tej samej wartości. W przypadku tych samych dwóch par, wygrywa ta strona, której pary mają większą wartość.
Przykład: dwie siódemki i dwa króle, dwie dziesiątki i dwa asy
9. Para
W układzie tym znajdują się dwie dowolne karty o dokładnie tej samej wartości. Jeśli obaj gracze mają parę, wygrywa ta o większej wartości.
Przykład: dwa króle, dwie dziewiątki, dwie siódemki.
10. Wysoka karta
Najsłabszy układ, w którym nie jest tworzona żadna kombinacja - każda karta jest zatem zupełnie inna.
Przykład: as trefl, król kier, szóstka trefl, siódemka pik i dziewiątka karo.
Nowa oferta darmowych bonusów na gry karciane Betgames
.