Rozgrywki o piłkarskie mistrzostwo Polski cieszą się coraz większą popularnością nie tylko na rynku telewizyjnym w naszym kraju, ale również za granicą. Władze spółki zarządzającej rozgrywkami starają się wykorzystać powrót na boiska do rozpropagowania PKO Ekstraklasy w innych państwach, sprzedając kolejne prawa międzynarodowe.
Takie umowy zostały już sfinalizowane z podmiotami z Wielkiej Brytanii i Irlandii, Danii, Szwecji, Norwegii oraz Izreala. Ponadto poszerzono też współpracę o transmisje kolejnych meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii, a toku są dalsze negocjacje z partnerami ze Starego Kontynentu jeszcze przed zaplanowanym na piątek 29 maja restartem PKO Bank Polski Ekstraklasy.
„Chcemy wykorzystać zainteresowanie naszą ligą, która ruszy jako jedna z pierwszych w Europie po epidemii, do promocji naszych rozgrywek i własnego serwisu OTT – Ekstraklasa.TV. Z założenia sprzedajemy po 2 mecze w każdej kolejce w ramach niewyłącznych licencji. Prowadzimy rozmowy bezpośrednio z nadawcami, ale też z agencjami zajmującymi się sprzedażą praw mediowych na różnych rynkach oraz pośrednikami oferującymi wsparcie na wybranych terytoriach, rozmawiamy także z zewnętrznymi platformami OTT. Na tym etapie, wg już podpisanych umów, mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy będą pokazywane w tym sezonie w co najmniej 16 krajach. Spodziewamy się, że kolejne umowy zostaną podpisane jeszcze w maju lub na początku czerwca” – zdradza Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA.
W ramach już zawartych umów po dwa mecze z każdej kolejki w bieżącym sezonie PKO Ekstraklasy będą pokazywane w Wielkiej Brytanii i Irlandii na antenie bezpłatnej stacji Free Sports. Będą transmitowane również w Izraelu na kanałach telewizyjnych Sport 1, Sport 1 HD, Sport 2. Ponadto prawo pokazywania do dziesięciu kolejnych meczów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii Ekstraklasa S.A. poszerzyła umowę licencyjną ze Sportdigital, obowiązującą w sezonach 2019/20 oraz 2020/21.
To jednak nie wszystko! Prawo do pokazywania 50 meczów w sezonie 2019/20 z możliwością transmisji nawet wszystkich 88 meczów polskiej ligi nabyła agencja Spring Media, która zapewni transmisje polskiej ligi na bazie jednej sublicencji w Danii, Szwecji i Norwegii.
Przypominamy, że piłkarze rywalizujący o mistrzostwo kraju powrócą do gry w ostatni weekend maja, a koniec sezonu 2019/2020 zaplanowano na dzień 19 lipca. W najbliższej serii gier czekają nas między innymi starcia Lecha Poznań z Legią Warszawa i Derby Trójmiasta.
Fot.: Ekstraklasa S.A. (materiały prasowe)