Legalny Betclic wyróżniony dwiema nagrodami
Firma bukmacherska Betclic pochwaliła się w mediach dwiema zdobytymi nagrodami za swoje działania. Bukmacher otrzymał Kreaturę w kategorii "infuencer marketing", a także uhonorowany został Złotym Spinaczem w kategorii "Sport, turystyka i rekreacja".
To najbardziej prestiżowe nagrody branży Public Relations w Polsce.
Freestyle'owa bitwa z nagrodą
Betclic Rap Royale był największą bitwą freestyle’ową, jaka kiedykolwiek odbyła się w Polsce. Na scenie zmierzyli sią czołowi raperzy i freestylerzy z całego kraju. Pula nagród wyniosła 33 tys. zł i jest rekordowa w historii polskiego freestyle’u. Dodatkowym „smaczkiem” bitwy jest fakt, że odbyła się w ramach Lech Polish Hip-Hop Festival, najważniejszego festiwalu dla fanów hip-hopu i rapu w Polsce.
Projekt zakończył się dużym sukcesem. Betclic Rap Royal przyciągnął tysiące widzów na żywo i setki tysięcy w Internecie (transmisja live prowadzona była na YouTube i Twitch.tv). Wszystkie potyczki fani mogli obstawiać na platformie bukmachera, a liczba aktywnych graczy typujących walki wielokrotnie przekroczyła założone minimum. Jury konkursów pozytywnie oceniło jednak, przede wszystkim, działania komunikacyjne marki wokół projektu. W ramach promocji Betclic m.in. wysłał dziennikarzom i influencerom kasety magnetofonowe z nagranym, zarapowanym zaproszeniem na wydarzenie (autorem nagrania był Te-Tris, legenda polskiej sceny hip-hop i freestyle). Jury doceniło również sam pomysł na wyjście przez Betclic poza standardową grupę docelową zakładów bukmacherskich, jaką są fani sportu.
Zakłady bukmacherskie dały o sobie znać
– Jesteśmy niezwykle dumni z obu nagród i serdecznie za nie dziękujemy. Są dla nas potwierdzeniem, że przyjęta strategia komunikacyjna, w ramach której próbujemy opuszczać wąskie ramy sportu i poszukiwać niestandardowych grup odbiorców poprzez kreatywne, ciekawe projekty, to słuszny kierunek. Szczególnym wyróżnieniem jest fakt, że przedtem w podobnych plebiscytach działalność zakładów bukmacherskich nie była doceniana – mówi Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Betclic.
Kreatura to ogólnopolski konkurs dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji. Organizatorzy poszukują twórczych i kreatywnych projektów, realizowanych w ramach strategicznych działań i za pomocą innowacyjnych nośników treści. Stawia na emocje i promocję unikatowych wartości. Jury Kreatury docenia świeże, lekkie i oryginalne pomysły oraz ponadprzeciętną jakość wykonania. Betclic nagrodzony został Kreaturą w kategorii „Influencer marketing”.
Złote Spinacze mają na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Zadaniem Złotych Spinaczy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia public relations dla funkcjonowania firmy. Betclic nagrodzony został Złotym Spinaczem w kategorii „Influencer marketing”.
Oprócz Betclic, w ramach projektu nagrodzeni zostali również organizatorzy Polish Hip-Hop Festival oraz agencja Grupa Komunikacja+, która odpowiadała za szereg działań promocyjnych i współpracę z mediami wokół Betclic Rap Royale.