Gry online mogą poprawić wyniki w nauce
Według najnowszych badań przeprowadzonych przez RMIT University w Melbourne w Australii nastolatki, które regularnie grają w gry wideo online, poprawiają wyniki w szkole.

Ale uczniowie, którzy codziennie odwiedzają Facebooka lub strony z czatami, są bardziej podatni na matematykę, czytanie i naukę.
Profesor nadzwyczajny Alberto Posso z Wyższej Szkoły Ekonomii, Finansów i Marketingu RMIT zbadał wyniki testów w uznanym na całym świecie programie międzynarodowej oceny studentów.
PISA przetestowało ponad 12 000 australijskich 15-latków w zakresie matematyki, czytania i przedmiotów ścisłych, a także gromadzenia danych na temat aktywności uczniów w Internecie.
Posso powiedział, że gry karciane i wideo mogą pomóc uczniom w stosowaniu i doskonaleniu umiejętności nabytych w szkole.
„Uczniowie, którzy prawie codziennie grają w gry online, zdobywają 15 punktów powyżej średniej z matematyki i 17 punktów powyżej średniej z nauk ścisłych.
„Kiedy grasz w gry online, rozwiązujesz łamigłówki, aby przejść do następnego poziomu, a to wiąże się z wykorzystaniem ogólnej wiedzy i umiejętności z matematyki, czytania i nauk ścisłych, których nauczyłeś się w ciągu dnia” - powiedział.
„Nauczyciele powinni rozważyć włączenie popularnych gier wideo do nauczania - o ile nie są to przemoc”.
Posso powiedział, że nastolatki, które codziennie korzystają z Facebooka lub czatu, osiągają 20 punktów gorszych w matematyce niż uczniowie, którzy nigdy nie korzystali z mediów społecznościowych.
„Studenci regularnie korzystający z mediów społecznościowych oczywiście tracą czas, który można by poświęcić na naukę - ale może to również oznaczać, że zmagają się z matematyką, czytaniem i nauką, i zamiast tego zamierzają spędzać czas w sieci.
„Nauczyciele mogą zastanowić się nad połączeniem korzystania z Facebooka w swoich klasach jako sposobu na wsparcie tych uczniów”.
Posso powiedział, że ważne jest, aby uznać, że inne czynniki mogą mieć duży wpływ na postęp nastolatków.
Powtarzanie roku akademickiego lub pomijanie zajęć może być równie złe lub gorsze dla wyników niż częste korzystanie z mediów społecznościowych.
Rdzenni studenci lub ci z mniejszości etnicznych lub językowych byli również bardziej narażeni na zaległości niż ci, którzy codziennie korzystają z Facebooka lub czatu.