Od 1 lipca rozgrywki Mistrzostw Polski w piłce nożnej będą nosić nową nazwę. Sponsorem tytularnym zmagań, w miejsce marki LOTTO, zostanie PKO Bank Polski – poinformowano w komunikacie zamieszczonym na oficjalnym koncie organizatora rozgrywek na Twitterze.
PKO Bank Polski Ekstraklasa – dokładnie tak będzie brzmieć pełna nazwa. Do zmiany dochodzi po trzech latach od pojawienia się marki LOTTO. Największy bank w Polsce będzie już piątym sponsorem tytularnym polskiej ekstraklasy w XXI wieku. Nazwa i znak firmowy pojawi się m.in. w logo rozgrywek i na koszulkach klubów.
To oczywiście nie jest jedyny obszar w jakim dojdzie do istotnych zmian w sezonie 2019/2020. Jedną z najistotniejszych dla kibiców jest zmniejszenie liczby spotkań rozgrywanych w poniedziałek – będzie ich zaledwie piętnaście oraz w środku tygodnia – w rundzie zasadniczej zaplanowano tylko jedną taką kolejkę.
Inaczej będą wyglądać też transmisje telewizyjnej. Telewizja Polska pokaże w trakcie sezonu 37 pojedynków, jeden z każdej kolejki. Ponadto mecze w sobotę i niedzielę będą rozpoczynać się o 15:00, 17:30 i 20:00.
Fot.: Ekstraklasa SA (materiały prasowe)